بررسی تأثیر ساختار سازمانی بر کسب و کار الکترونیک

یک نظام اطلاعاتی، منابع ارزشمندی را برای هر شرکتی به وجود می آورد که می‌تواند عملیات‌های شرکت‌ها را تسریع بخشد، از فرآیند پردازش حمایت کند، و کنترل شرکت‌ها را افزایش دهد. همچنین در راستای همین اهداف، نظام‌های اطلاعاتی می تواند باعث شود تا شرکت‌ها به سمت نتایج مطلوب از قبیل کاهش هزینه ها، افزایش بهره وری، بهبود کیفیت و افزایش ارزش بازار به راحتی حرکت کنند. سیستم‌های اطلاعاتی در سطح سازمانی تاثیرات مهمی بر روی بهبود عوامل اقتصادی و رقابتی بر جای می‌گذارند.

vtjhv shclhkd
metaverse2

تأثیر متاورس بر بانکداری و امور مالی​

در مورد تغییر نام تجاری فیسبوک با راه اندازی متاورس قبلاً بسیار شنیده‌اید.  متاورس در واقع تکامل بعدی شبکه‌های اجتماعی است و در آینده‌ای نسبتاً نزدیک، مرزهای بین کاربر و ارائه دهنده هر سرویس در این فضا بسیار ظریف و مبهم خواهد بود.  بر این اساس، اگر صحبت از حوزه مالی باشد، مرزهای بین مشتری و بانک محو خواهد شد و  این امر اجتناب ناپذیر است.  بانک‌ها به برنامه‌هایی تبدیل می‌شوند که در آنها می‌توان همه اقدامات را به صورت آنلاین انجام داد، و برخی از بانک‌ها گزینه دفاتر/شعبه/نمایشگاه فیزیکی را خواهند داشت.

مدیریت دانش و مدیریت ریسک

با توجه به پویایی‌­ها و پیچیدگی­‌های محیطی، سازمانی و شغلی در ابعاد گوناگون علمی، فرهنگی، ارتباطی، اقتصادی، اجتماعی در عصر کنونی، سازمان های بعد از عصر اطلاعات، دانشگرا شده‌­اند و دانش یک مزیت رقابتی برای آنها محسوب می شود. بدیهی است که سازمان های پیچیده جدید با توجه به ویژگی های مذکور، سخت نیازمند مدیریت دانش هستند.